søndag 19. desember 2010

Santa-con, moteshow og IKEA

Yessda, nå er det omtrenet to uker siden forrige gang jeg skrev noe her, så da er det vel på tide med en "liten" oppdatering.

Forrige uke så skjedde det egentlig ikke så veldig mye. Skole, trening og mer skole. Unntaket må ha vært lunsjen på torsdag. Jeg hadde spist på en kafé et lite stykke unna skolen med noen folk, og jeg tok en snarvei hjem. Da jeg gikk gjennom et smug var det en dame som sa at jeg så ensom ut, og fulgte opp med "wanna have a good time?". Nå er jeg stort sett veldig sosial og liker å være med folk, men akkurat den der stod jeg over. Kanskje like greit....

Fredag fikk vi besøk av et par franske damer, Bernadette og søsteren hennes. Bernadette er damen mamma jobbet for da hun var au-pair i Frankrike i sin ungdom. Samtalen gikk naturlig nok på fransk, og min  fransk er jo rusten (ikke-eksisterende), mildt sagt . Jeg fikk likevel lirt av meg noen få fraser, og da ble jo damene mektig imponerte.   Heldigvis var Trygve der, så jeg slapp å sitte i stillhet hele kvelden. Han (Trygve) var der forresten hele helgen. Vi gjorde vel egentlig ikke så veldig mye, men jeg tror man kan si at den anbefalte grensen for sammenhengende dataspilling ble overskredet en god ganger.

Lørdag kveld var det "Santa-con" her i NY. Santa-con er en kveld hvor "alle" kler seg ut som julenissen og går rundt i gatene og lager liv. Det blir postet på twitter hvor de skal gå, så de flytter seg hele tiden. Det var litt sykt egentlig. Jeg så ut av vinduet og så noen få folk i nissedrakt. 10 minutter etterpå var det seriøst stappfullt. Etterhvert som kvelden gikk, så ble folk mer og mer fulle, og etter en stund var det et svare leven. Folk gikk rundt og sjangla på gata. Humøret var det ikke noe å si på hvertfall

Onsdag  klarte jeg å glemme nøkler, så da satt jeg meg på starbucks med kakao og en bok mens jeg venta på at folk skulle komme hjem. Den relativt store karen ved siden av meg gikk på krykker, og da han skulle ut, så slo speiderguttinnstinktet inn for fullt, og jeg tilbød meg da å hjelpe han med veskene hans ( han hadde 3). Jeg trodde jo at det var fort gjort, så jeg brydde meg ikke med å ta på jakka. Big mistake. Ute var det ikke måte på hvor mye styr det var, så jeg stod vel ute i rundt 5-6 minutter i -6 og stiv kuling i korterma skjorte. Fyren bak kassa synes jo synd på meg der jeg stod og slet, så da jeg omsider kom inn fikk jeg  masse skryt av han (og andre), samt gratis påfyll. Jeg tror jaggu meg det er noe i alt pratet om karma likevel, haha.

Torsdag var jeg på IKEA i Brooklyn sammen med Maria. Først hadde jeg ikke heeelt peiling på hvordan vi skulle komme ut dit, men det var jo bare å ta ikeabåten. Jeg har hørt om ikeabussen, men ikke ikeabåten, så jeg lurte litt på om hun godeste Maria hadde slått hodet sitt litt hardt. Det hadde hun ikke, for da jeg sjekka det på nettet så fant jeg visselig rutetiden for denne båten.. Uansett, turen var veldig vellykket, og jeg fikk meg masse stuff, blant annet svenske kjøttbullar. Yay!  

Den kvelden kjøpte jeg meg også hansker og en sånn pelslue, så nå er jeg godt rustet i vinterkulden. Ikke at det er så superkaldt her (rundt -6 eller noe), men det er en helt forferdelig vind som gjør at det føles som -17-ish. Nå sier dere hjemme kanskje at "det er jo ingenting", men  jeg gikk faktisk ute i t-skjorte til  november. Kulden har altså kommet ganske fort her i NY.
Snø derimot, det er det lite med. Det kom endel tirsdag kveld, men nevnte vind blåste bort den før vi fikk sunget "det snør det snør". Onsdag morgen var alt borte. Nedtur.

I går kveld  var det talentshow/moteshow på skolen, og det var svært stas. Talent var det kanskje ikke så altfor mye av (noen unntak var det jo), men motedelen var egentlig ganske bra. De hadde hele tre temaer, og når det var rundt 15 modeller, så var det 45 forskjellige outifts som ble presentert. Selvlagde var de ikke, men det var fortsatt en god del jobb bak.  Etterhvert som tiden gikk ble kjolene korte og kortere, og stemningen blant publikum bedre og bedre.  Nå er ikke jeg den største motefanatikeren, men jeg har egentlig ikke noe i mot å se på jenter gå rundt i snasne kjoler, haha.


I dag har jeg vært på siste ung i NY-samling i sjømannskirka før jul. På programmet i dag var det "tre nøtter til askepott". Dette er den tsjekkiske filmen som har gått på NRK hver juleaften de siste 30 år eller så, og jeg tror jeg har sett den så og si hvert år siden jeg var 5. Det var litt nedtur at det var orginalversjonen, altså uten den fabelaktige dubbingen til han norske mannen, men det var jo fortsatt artig å se da. Grøt var det også, og jeg spiste firkløver for første gang på 4 måneder :)


Dette var vel det viktigste (og mye ikke fullt så viktig) som har skjedd siden sist gang, og nå er det takk og farvel for nå. Til sist slenger jeg inn noen bilder fra de siste ukene. (Trykk på bildene for å se større versjoner)

McDonalds under Santa-Con

Santa-Con

Klar for snø


Svenske kjøttboller på IKEA!

Chris & Judy

Denise & Ashley

2 kommentarer:

  1. Hei Magnus - jeg la inn en kommentar på helt feil side kom jeg på. Så da griper jeg anledningen og skriver en til:) Jeg leser bloggen din av og til og det er kjekt! Bra skrevet som sagt (i forrige kommentar), men nå savner bekreftelse på at storebror Lars er kommet til byen, gjerne med bilde:)! Han er vel der? Trygves brødre ser du på min blogg...

    SvarSlett
  2. Hei du, fint å høre at du liker bloggen! Jeg leser din og nå og da, men jeg er ikke så flink til å legge igjen kommentarer, desverre.

    Lars er her ja, kom sent mandag kveld. Det kommer snart et nytt innlegg, skal passe på å få med han der :)

    SvarSlett