torsdag 23. desember 2010

Siste innspurt før jul

De siste dagene har det skjedd litt av hvert, så da blir det en snarlig oppdatering nå før det store kjøret begynner.

Mandag kveld kom Lars hit til byen, noe som var stor stas.  Bagasjen kom ikke, men han kom hvertfall samme dag som han skulle da, om enn noe forsinka. Så heldige har jo ikke alle vært den siste uka...

Tirsdag var det egentlig ikke så mye som skjedde på skolen, men etterpå var det stor ståhei. Da var det nemlig tid for secret-santaavsløring. Secret santa er da at alle som er med trekker en lapp med et navn fra en hatt. Man skal gi en gave til den personen man får, men man skal ikke vite hvem man får gave av. Derav navnet "secret santa". Jeg kjenner kun halvparten av de som var med på det, så jeg var jo litt spent på hvem jeg fikk. Heldigvis så trakk jeg en jeg kjente, så det løste seg jo. Hun ble forøvrig meget glad for gaven jeg ga henne. Skjerf og kosedyr, + et kort med et dikt og et vistnok søtt bilde av meg. Jauda.   Gaven jeg fikk var en hvit genser/cardigan, whatever. Jeg vet ikke om en sånn genser er det som står høyest på ønskelisten, men den var jo litt kul da, og jeg synes jeg var litt stilig der jeg stod og posa, haha.  Ellers så fikk folk utrolig mye rart, fra boxere til polaroidkameraer og tegneserier.

I går fikk vi også feriens mattelekse. Mr Chandra klinte til og ga oss ikke mindre enn 72 oppgaver. En vanlig mattelekse som vi får en uke på er rundt 20, noe som tar 1-2 timer. Jeg prøvde å få han til å se logikken, eller mangelen på logikk i at vi da plutselig skulle få 72 oppgaver på 10 dager, men det funket dårlig. Jeg kan da i verste fall se frem til rundt 7 timer matte i ferien. I tillegg til dette har jeg også prosjekt i US government og international business samt en liten historieprøve mandagen vi starter.  Det virker ikke helt som om de har skjønt poenget med ferie her borte....
 
I dag, lille juleaften, var det (endelig) siste skoledag. Ikke at vi gjorde noe særlig i dag, men jeg var meeeget klar for ferie da jeg gikk ut av skolen halv tre. Nå har ikke jeg så forferdelig mye julestemning at det gjør noe, men ferie er jo alltid kos. Senere kom også Ingrid og Dennis (hurra!), så da er hele familien samlet. Stemninga ble ikke dårligere da de nyankomne dro frem forsyninger hjemmefra, blant annet grøtris, laban seigmenn og et pondusblad.  Pondusbladet satte jeg spesielt pris på,  da de jeg tok med meg da jeg dro over er rimelig tynnslitte nå.  Jeg har også fått sett "Grevinnen og hovmesteren" på youtube i dag,  og med "tre nøtter til askepott" sist helg så har jeg fått med meg de viktigste av julens  tv-programmer

 Helt til sist kan jeg  nevne at bagasjen til Lars kom frem i går, så nå er den krisen avverget. hurra hurra.

Hele "secret santa"-gjengen i Zucotti Park.

Meg og Jasmilca, hun jeg fikk genseren av :)




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar