lørdag 26. februar 2011

Vinterferie!

I både Norge og NY har det vært vinterferie den uken her,  så da passet det fint for de hjemme å ta seg en liten NY-tur. Blant de mange nordmenn som dro var Anne-Line, Maren og Silje. Disse tre var hos meg fra lørdag til torsdag, noe som var svært stas. Det er flere som har uttrykt tvil om hvordan det skulle gå med meg og tre jenter på samme rom i fem døgn, men det har gått helt fint, haha.  I tillegg, så fikk Ida besøk av Hanna, og på søndag kom Jens og faren (som også heter Jens btw).

Jentene kom som sagt fredag, men da var det ikke så mye som skjedde. De var relativt trøtte, så etter middag og en liten kveldstur rundt i strøket tok de kvelden. Gaveoverrekkelse rakk vi , og jeg fikk en moods of norway t-skjorte + et lass freia sjokolade og en solo. Norge ftw!

Lørdag var vi nede i financial district og gikk rundt og så der. På programmet var skolen min, wall street, World Trade Center site, World financial district og andre greier. Etterpå dro vi opp til sjømannskirka og spiste lunsj. Dagen ble avslutta med litt shopping på 5th avenue.

Søndag så dro jentene ut til frihetsstatuen og liberty island mens jeg starta på berget med ferielekser. På kvelden dro mamma på en sånn jazzklubb borti gata her med Idas foreldre, så da kom Ida og Hanna inn hit. Jens Martin og faren landet etpar timer før, så litt utpå kvelden kom også Jens (jr) bort. :)

Mandag tok vi turen ut til Woodberry Commons, et outlet (lagersalg) en times tid utenfor byen. Jeg hadde sett for mg en stor svett hall med masse stander, men det var da feil. Hele greia var lagt opp som en gågate hvor man gikk ut og inn av små (og store butikker) og rusla rundt på brosteinslagte gater. 220 butikker var der, så det var nok å ta seg til.  Armani, Ralph Lauren, Tommy Hilfiger, Timberland, DKNY,  Aeropostale, Benetton og Lacoste, for å nevne noen. 

Det var presidents day (hva nå enn det er) da vi var der, og da var det ekstra salg. Stort sett var det 50-80% rabatt, noe som er farlig når man har lomma full av penger..   Det siste mamma sa før jeg dro hjemmefra var "du trenger ikke bruke opp alt", men guess what. Det gjorde jeg selvfølgelig.

 Da vi tok bussen hjem noen timer senere hadde jeg fått med meg to par sko, to gensere, to t-skjorter, en piquet, en shorts, en skjorte og et slips. Spesielt fornøyd var jeg med den ene genseren. Jeg var innom en butikk i jula og så den, men da var det full pris, og den kosta i overkant av 100 dollar. Nå fant jeg den igjen, med 70% rabatt. Jeg fikk den for 35 dollar, noe som ikke er så ille for en splitter ny Armanigenser. Jeg fikk litt pes da jeg kom hjem, men det var utroooooolig mye fint (og billig der), så jeg synes jeg klarte meg bra.

Dette var første del av vinterferien. Nå holder jeg på å sovne her jeg sitter, så jeg får ta resten i morra (eller mandag). Kan slutte av med noen bilder fra de første dagene.  Jens tok også endel, men han er i skrivende stund et sted over atlantern, så dem får vi ikke sett med det første.

God natt!





Sjokolade fra Freia!

Klesskapet har blitt litt fullere etter vinterferien. Alt på senga er kjøpt (eller fått) den siste uka.


Fra M&Ms store på times square.

En enorm, bevegelig (!) dinosaur i Toys'r'Us

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar