tirsdag 1. mars 2011

Vinterferie del 2

Okei, da ble det tirsdag kveld før det ble nytt innlegg. Beklager det, men jeg får skylde på skolearbeid (og at jeg har blitt hekta på tv-serien Blue Mountain State).

Uansett.På Times Square er det en kø man kan stille seg i for å få biletter til Broadway til halv pris. Hit gikk vi på Tirsdag. Vel vitende om at det var noen minusgrader bestemte jeg meg for å ta på meg mine nye converse (sko) . Mamma nevnte at det kunne ble kaldt, men jeg var fast bestemt på at jeg skulle bruke de skoene. Vel så jeg stilig ut, men det var dritkaldt å stå i køen. Nok en gang fikk jeg erfare at mødre vet best.

På kvelden dro hele gjengen (jentene, Jens x2 og undertegnede) og så Mary Poppins. Det var egentlig veldig bra, og svært stilig å se på.  Samtlige i salen koste seg (tror jeg), både besteforeldre og de små barna som dro dem med. Anbefales på det sterkeste!

Onsdag dro vi først opp til Central Park, så dro vi på Juliard og var på en liten konsert der. Juliard er en av verdens beste skoler innenfor musikk, dans og drama, og nivået er følgelig veldig høyt.

Torsdag formiddag var tiden kommet for jentenes avreise. Jeg prøvde å tenke på at "6 måneder har alt gått, kun 4 igjen", men det var fortsatt litt trist å se de gå på bussen. =/  Heldigvis var Jens igjen, så vi kjørte på med program torsdag kveld. Først en god treningsøkt, og på vei til massasjestudioet tok vi en smoothie på en bar oppi gata. Etter en tre kvarters massasje spiste vi middag på resturant med Jens Sr., før vi avslutta kvelden med filmen Braveheart.

Fredag lekte jeg igjen guide, og ledet Jens x2 rundt i financial district. Etter dette dro vi til Brooklyn, og fikk oss en fin tur i regnværet før vi satte kursen tilbake til Manhattan. På kvelden spiste vi middag på Hard Rock Cafe, og der så vi blant annet en av Clapton's gitarer, noen av Beatles' outfits og andre slike ting.

Lørdag dro Jensene, så da var det igjen deppestemning. Nå hadde jeg jo vært med folk konstant i 8 dager, så av frykt for abstinenser, så måtte jeg finne noen å være med på kvelden. I mangel av nordmenn tok jeg kontakt med Østerrikeren Toby, som kom over og så film og greier.
 Søndag var det igjen ung i NY, så etter at jeg hadde gjort meg ferdig med ferieleksene dro jeg til sjømannskirka. På programmet var minikonsert med et Bergenskor, quiz og fastelavensboller. Konserten var bra, bollene herlige, men quizzen gikk det heller dårlig med. Sisteplass ble det på team 3, men hvis man først skal tape, så kan man gjøre det skikkelig.

Nå har det blitt tirsdag kveld, og nok en uke er halvveis over. Det har ikke skjedd så mye spennende etter søndag, men på torsdag får jeg besøk av Herman, noe som blir meget stas. I tillegg blir faren til Trygve, Stein Helge, 50 år, så da skal vi ut til dem på lørdag.

Nå har jeg også fått bildene Jens tok, så her er litt fra hele uka.

'Till next time!

Anne-Line og Hanna

Central Park



Med over 200 butikker og svært liten tid måtte vi legge en plan for å få med oss mest mulig.

En av de mange meget fine (og behagelige)  plaggene som jeg desverre ikke fikk kjøpt.

Woodberry Commons!

Legg til bildetekst


Middag på Hard Rock Cafe.
(Uniformen i bakrunnen ble brukt av Elton John en eller annen gang).

2 kommentarer:

  1. Hva!? Fikk du ikke kjøpt den fine genseren??? Hvorfor det? Den passet jo perfekt! :)

    SvarSlett
  2. Ja, den gjorde det. Problemet var at den kostet over 600kr :/

    SvarSlett