tirsdag 8. mars 2011

Lørdag gikk turen ned til downtown og financial district. Her var vi noen timer og gikk i butikker, så på WTC, World Financial Center og resten av området. På kvelden var det selskap i Brooklyn, og nå var det Stein-Helge som feiret sin 50årsdag. Det var som alltid fullt hus, og jeg tror vi var rundt 16-20 stk. I tillegg til "de vanlige" (Trygve og fammen, Marta og Ola og meg/mamma/pappa (og herman)), var det også noen voldinger og moldinger som var på besøk.

Søndag dro vi til verdens største butikk, Macy's. Det er kanskje vanskelig å tro at det finnes mange butikker som er større enn IKEA, men denne fikk ikea til å virke som sjappa på hjørnet. Macy's ligger midt på Manhattan og har intet mindre enn 11 etasjer. I dette enorme bygget har de alt man trenger av klær, men også elektronikk og møbler. Hvis man blir sulten kan man gå på en av de to kafeene i underetasjen eller en av de tre (!) starbucksene.

På vei til en av disse starbucksene kom jeg og Herman forbi møbelavdelingen. Vi var nå blitt ganske slitne, så vi bestemte oss for å prøvesitte noen av sofaene de hadde der.  Min favoritt var en enorm skinnsofa med innebygget kjølerom og koppholdere, samt utfoldbare benstøtter.

I første time i dag var det college-info, så jeg stakk opp på biblioteket. Her satt jeg og halvsov mens jeg hørte på ipod, da en av inspektørene plutselig kom og røska den til seg. Nå er det egentlig forbudt med mp3spillere, headsett etc på skolen, men som regel så bryr ikke lærerne seg, hvertfall ikke på biblioteket eller under lunsjen. Denne inspektøren, Mr Willie, er da unntaket fra denne regelen, og han konfiskerte da både headsett og ipod. Nå fikk jeg begge deler tilbake etter skolen, men han sa at neste gang han så meg med dem (selvom de kun henger rundt halsen), så kom han til å ha dem til skolen slutter.   Fra de fleste lærere ville jeg tatt dette som en tom trussel, men  han her hadde nok faktisk gjort det. Jeg får vel være flink gutt og pakke de ned i sekken.

I engelsken var det også noen som ikke klarte å være stille, så som straffelekse måtte vi skrive en essay på 300 ord. Jeg skrev en flott stil om kollektiv avstraffelselse, så nå gjenstår det bare å se om han ser humoren i det jeg skrev, eller om han tar den seriøst. Hvis det siste skjer, så sliter jeg.


Slipsavdelingen til Macy's



Herman i sofaen med koppholdere og kjølerom

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar