fredag 4. mars 2011

WISE, skoleuniform og Herman.


På skolen her, så har vi noe som heter WISE institute. Vi velger et kurs fra en liste, og det har vi en time hver onsdag i seks uker, før vi velger et nytt et. Det er en mengde business og mattekurs, men også hekling, kor, drama og andre slike ting. Da vi byttet for etpar uker siden kom jeg på noe som heter YES, eller Youth Empowerment Seminar. Jeg har ikke helt skjønt hva målet med kurset er, men jeg tror det er noe med å bli bedre kjent med oss selv, roe oss ned ogsånn. Til nå har vi lært forskjellige pusteøvelser og hatt noen leker for å teste oss på personlige soner og slike ting. Det er litt spesielt, men egentlig en veldig avslappende time.

Onsdager er jo dress for success, og denne uken bestemte jeg meg for å gjøre som "alle" andre. Jeg troppet da opp på skolen med skjorte, slips og genser med V-hals. På skolen fikk jeg høre at jeg så meget "spiffy" ut (elegant, stilig, velkkledd etc) , men da jeg kom hjem, så sa mamma at jeg så ut som en engelsk skolegutt. Tror jeg likte "spiffy" bedre...

Torsdag kveld kom som sagt Herman hit til NY.  Han var rimelig sliten da han kom, så det skjedde ikke så mye i går kveld. I dag har vi gått endel rundt i området her, vi har spist middag, vært på times square, gått opp til Central Park, vært i noen butikker og sett litt av byen. I tillegg til at jeg har vært på skole.  

I fysikken i dag lagde vi berg og dalbane forresten. Testene gikk meget bra, men det er på mandag de blir testet på ordentlig og vurdert. Tror vi ligger godt an, med både tema, kult design og bra bane. Det blir spennende.


"




Den engelske skolegutten.

Som tilleggsutstyr til Wii kan man nå få en babydukke. Great

Gutters hårstil er ikke den samme som for 20 år siden. Takk for det.

 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar