søndag 13. mars 2011

Sunday Bloody Sunday

Jessda, da er det søndag kveld.

Den helgen her har det egentlig skjedd veldig lite. Jeg og mamma skulle egentlig vært i Washington, men jeg klarte selvsagt å bli syk. hurra... Jeg var litt småsyk hele forrige uke, og sist helg hadde jeg nesten ikke stemme, men på fredag morgen var jeg helt elendig da jeg våkna. Da ble det altså ikke noe Washingtontur, og jeg har tilbragt hele helgen inne i leiligheten.  Det mest produktive jeg har gjort hele helgen er vel å se gjennom noen filmer og rydde kjøkkenet ( I tillegg til å skrive stil og gjøre fysikklekser). Ikke så mye å skryte av kanskje, men det er egentlig deilig med noen helger hvor det ikke skjer så mye.


Noen kjenner kanskje igjen "bloody sunday". Det kommer fra en januardag i 1972 da britiske soldater skjøt og drepte 26 demonstranter i Nord-Irland. Hendelsen har vært gjenstand for svært mye diskusjon, og det er fortsatt mange sinte Irer der ute. (IRA) Bandet U2 har også laget en sang om dette ved samme navn.  Nå er ikke jeg så veldig politisk av meg, og grunnen til at jeg valgte det som tittel er simpelthen at jeg ikke liker søndag (og at det er en god sang).  Det er forresten tre grunner til at jeg ikke liker søndag;

1: Man må gjøre alle leksene man har utsatt hele uka
2: Man må legge seg til vanlig tid
3: Det er mandag (og skole) dagen etterpå

Det beste med søndagen er forøvrig en god og lang søndagsfrokost, men den blir ofte ødelagt av tanken på at det er siste dag før en ny uke begynner, og at man må bruke kvelden på å gjøre masse lekser. Huffameg.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar