fredag 11. mars 2011

Ditt og datt en regntung torsdagskveld

Det regner sjeldent her i New York. Siden vi kom hit har det regnet kanskje fem ganger, altså en gang i måneden, give or take. Det er ikke så mye å snakke om, sett med norske øyne. Hvertfall ikke hvis man bor i Bergen. Forskjellen fra hjemme er at når det først regner her, så regner det mye. Det var regn da jeg stod opp i halv sju-tiden i dag, og når jeg nå skal legge meg 17 timer senere, så regner det søren meg fortsatt. Noen små opphold har det vært, men ikke mye. Den evinnelige vinden hjelper heller ikke. Været overdøver stort sett trafikken, noe som skal litt til.  Da det var som verst,  fikk jeg  litt assosiasjoner til den filmen "the day after tomorrow". Ventet bare på å se flodbølgen komme oppover 5th avenue....

Det er jo også torsdagskveld nå, og det er jo en av de bedre kveldene. De siste årene har alltid de beste tvprogrammene gått på torsdag, så det har vært tv-kvelden min. I tillegg til dette har jeg også hatt speider, klubb eller noe annet.  Det var egentlig ikke så ille å komme hjem, sette seg ned i sofaen og se på Hell's Kitchen, etterfulgt Bones og/eller Criminal Minds rett etterpå. Det at det snart var helg gjorde det så mye bedre.

Denne torsdagskvelden har det blitt lite med tvtitting og avslapping. Jeg skal skrive en 10siders oppgave om euthanasi (assistert selvmord) og en sjusidersoppgave om fysikken i bilracing, og jeg må ha endel greier klart til i morra. Mesteparten av kvelden har altså gått med til det, men nå er jeg endelig ferdig. Nå må jeg bare fikse etpar småting til, før jeg endelig kan legge meg. 

Nå har forresten regnet roet seg litt, så nå er det kun sånn rolig "tapping" på vinduet. Tror det skal gå greit å sovne i kveld ja.





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar