søndag 27. mars 2011

Oppdatering, wuhuuu

Den siste uken har vi hatt alle de fire årstidene her i NY. Forrige fredag var det sommer og sol med rundt 25 grader, på lørdag og søndag sank det til 10-12. På mandag var det pøsregn og sur vind, mens på onsdag og torsdag var det snø og minusgrader. Vet ikke helt om det er den globale oppvarmingen som gjør det, men noe er hvertfall ikke som det skal.

Torsdag forrige uke var det elevsamtaler på skolen, og årbokskomiteen hadde da en sånn "fundraiser" hvor de solgte middag og kake ogsånn til lærerne. Jeg tror vi hadde fått inn mer penger om alle hadde gitt de pengene de brukte på å lage maten direkte til kassa i stedet for å kjøpe ingredienser, men det er nå så. Det var god stemning, og vi som solgte fikk det som var til overs, så jeg klager ikke. Den dagen var det også St. Patricks day, så hele byen var full av grønnkledde folk, og det var en parade oppe ved Grand Central. 

Jeg fikk forresten karakterkortet mitt for første marking period, og jeg klarte desverre ikke nyttårsforsettet mitt (få over 90%). Jeg har aldri fått så gode karakterer noen gang, men historielæreren min hadde en av sine fikse ideer igjen, så han ga meg lav karakter. Hadde jeg fått det jeg skulle ha, så hadde jeg klart 90, men men. Er fortsatt to marking periods til, så jeg skal nok få det til til slutt!

Uansett, sist fredag var det som sagt veldig varmt, og iom at vi hadde halv dag, så tok vi fergen ut til Staten Island. På kvelden dro jeg til Trygve og var der til lørdagen, og på kvelden dro vi på Broadway og så "Phantom of the Opera". Dette er det showet som har gått lengst på Broadway. Det var ikke så fantastisk som jeg håpet, men absolutt verdt å se. Med på showet var også Vidar og Eva, to venner av oss som kom på torsdagen. Søndagen var jeg rundt omkring i byen med Tobias. Vi gikk på the high line, Chelsea Market og i parken rett over gata her. 

Denne uken skjedde det ikke noe spes, før på torsdag. Da dro vi og tok sånn physical test på et legesenter. Egentlig skulle jeg gjort det da jeg kom i september, men det glemte vi visst. Better late than never, I guess. 
Fredag dro pappa på skitur til Utah (?), så da ble jeg og mamma overlatt til oss selv. Huff og huff. Mamma var forresten ute i byen på konsert og på loppemarket og greier med Marit, så henne har jeg ikke sett så mye til. Det er egentlig like greit, for jeg har sittet hele helgen med fysikkoppgave. I går og i dag har jeg skrevet 9 sider om fysikken bak racerbiler, så jeg er nå en selverklært mester på aerodynamikk og slike ting. Rett etter at jeg leverte oppgaven i dag dro jeg til kirka på ung i NY. I dag var det kjøttkaker m tilbehør og quiz. Stemningen var på topp, som alltid.

 Ellers har jeg begynt å bestille mat på døren her i NY. Man bare ringer til sjappa, og rundt 20 minutter etterpå kommer en kar og banker på døren med maten. Levering er inkludert, så man kan feks få biff med sopp og bambusskudd til 12-13 dollar. Uhyre praktisk og lettvint. Håper det kommer noen kinesiske take aways til Billingstad snart...

Men nå har klokka runda midnatt, så nå er det sovetid for store og små her i NY.

Godnatt!
St. Patricks Day


På Staten Island



Tobias


Cupcakes i Chelsea Market



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar