tirsdag 5. april 2011

Limousintur ++

Fredag kom Trygve til Manhattan, og vi dro på kino og så filmen "Paul". To engelske nerder (Simon Pegg og Nick Frost) er på ferie i USA da de plutselig møter romvesenet Paul, som er på flukt fra regjeringa. Med nerdenes hjelp håper han på å komme seg hjem til sin egen planet. Det var ganske mye rart som skjedde, og jeg lo mesteparten av tiden. Filmen er absolutt verdt å se, så lenge man tåler litt grov humor.

Lørdag kveld var jeg invitert i en attenårsdag, og på programmet sto intet mindre enn limousintur! Yessda. Maria og Shervin hadde leid en limousin som vi kjørte rundt i hele kvelden. Jeg har aldri vært i en limousin før, så jeg gledet meg jo selvsasgt veldig. Selskapet fikk litt treg start da vi måtte bruke tre kvarter på å lete etter limousinen, og en halvtime til på å få lydannlegget til å fungere, men da vi omsider fikk det til, da ble det veldig god stemning.  I bilen var vi 10 stykker, fire nordmenn, to italienere, en tysker, en nederlender, en svenske og en amerikaner. Meget internasjonalt må jeg si.

Alle i limousinen var utvekslingsstudenter, og flesteparten hadde fått "curfew" av sine vertsforeldre. Selskapet slutta kl 00, og jeg ble satt av på Times Square sammen med tyskeren Yvonne og hennes vertssøster, Tess.  Vi fant ut at det var litt kjedelig å gå hjem så tidlig, og vi fant også ut at vi var litt sultne. Vi gikk da på Hard Rock Café og spiste middag. Etter en stund fant de to ut at siste tog hjem gikk snart, så vi måtte kjappe oss til Grand Central. Da vi kom dit hadde toget akkurat gått, og det ble litt krisesituasjon. Det var ingen flere tog som gikk, ingen busser, og taxi hadde blitt utrolig dyrt iom at de bor over en time unna. Foreldrene var heller ikke interesserte i å hente dem iom at klokken var blitt 02:00. Gentleman som jeg er, så tilbød jeg dem å overnatte her. Moren deres var litt skeptisk da de fortalte at de skulle overnatte hos en random nordmann de hadde møtt noen timer før, men det er nå så. Ikke at de ble så lenge forresten, de måtte ta første tog hjem (kl 06:15), så de ble bare tre timer før de dro. Hva dørmannen tenkte da jeg kom drassende med to ukjente jenter midt på natta, vet jeg ikke, men det får så være. Det hjalp vel forresten ikke at de samme jentene dro to-tre timer senere, fortsatt med de samme klærne.

Neste uke starter påsken, men før det er det meget stress. Det er midterms denne og neste uke, og jeg skal ha fem stykker tror jeg. I tillegg må jeg skrive etpar lengere oppgaver. Heldigvis kommer mormor og morfar på torsdag, noe som blir veldig bra :)

Meg og to jenter foran en limousin. Hva kan være bedre....?


....meg og fire jenter foran en limousin!
(nei, det er ikke photoshop)


Bursdagsbarna - Shervin og Maria

Limousinen som vi var i - Chrysler 300C

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar