lørdag 20. november 2010

bloggpost nr 50 'n shit

Dette er en stor dag for meg; dette er blogginnlegg nr 50! Hvis man regner på det, så betyr det at det har kommet ett innlegg pr 0,46 dag, altså rundt ett innlegg annenhver dag. Kanskje det er nok stoff her til en bok når året er omme? Det hadde sikkert blitt en bestselger, "Magnus flytter til storbyen" - den spennende historien om bygdegutten som flyttet til storbyen for første gang. Ka du trur? Haha

Først en gladnyhet; Nå har jeg ikke noen grunn til å hate pcn min mer, for nå har vi fått oss ny pc! Hurra, hurra. Det at den har i7+740QM prosessor, ATI mobility Radeon HD 5650 og Acer Nplify 802.11b/g/n sier meg egentlig ikke så himla mye, men det er vistnok bra. Kanskje bra nok til å kjøre Call of Duty; Black ops? Hvis den er det, så vet jeg hva jeg skal sette på toppen av ønskelista hvertfall, haha. I og med at pcn amerikansk er det dårlig med  norsk tastatur, men det har vi nå fått fiksa. No more ae, oe og aa. Hurra.



Denne uken har det vært spirit week på skolen. Poenget med det er at man skal få " school spirit", skoleånd på godt norsk. Greia var at det var forskjellig kleskode hver dag. Mandag var pysjdag, tirsdag var tvillingdag, torsdag var "wacky-tacky" etc. Jeg vet ikke hvor mye skoleånd jeg fikk av å gå rundt med pysjbukse på skolen, men behagelig var det. Tror jeg skal gjøre det flere ganger :) På torsdag hadde vi også papirflyforsøk i fysikken, og min gruppes fly (laget av meg) kom på 2. plass med hele 3,5 sekunder i flytid. *skryte skryte*

Nå har vi også starta med mid-terms, noe som er en entimesprøve hvor man testes i alt man har lært siden september. I noen fag går det over to dager,  en dag med essay, og en med oppgaver. Jeg hadde en på onsdag, en på torsdag og en på fredag, og skal  ha ikke mindre enn tre på mandag og to på tirsdag. Så er det en dag uten noe som helst, før det på torsdag er thanksgiving. Yay! Da skal mamma og pappa til New Orleans, mens jeg og Ida  skal besøke Synne . Det blir bra! :) For de som ikke vet hvem hun (synne) er, så er hun en annen askerjente som er utvekslingsstudent i Idaho. Hun har også en blogg, og hun blir sikkert glad hvis du leser den. Da blogg


Jeg hadde som sagt en midterm på fredag, og det var matte. Her fikk jeg 72, noe som er greit nok. Det som er sært er at det er 3. matteprøve på rad hvor jeg får det. Ikke mer, ikke mindre. Kanskje det er som Mr. Chandra sier, at 72 er lykketallet mitt...  På  kvelden var jeg og Trygve og så på Harry Potter, og det var jo stas.   Folk gnåler jo høl i huet på en om hvor bra den er (og hvor fin Emma Watson er), så jeg nøyer meg med å si at den er verdt å se.

I dag var det siste dag av sjømannskirkas årlige julemesse, så jeg tok meg en tur bort. Her var det stappfullt av folk, og før det var godt 10 minutter var jeg blitt satt til å putte varer i poser. "Shanghaiet" er det vel man kaller det. Jobben var jo forsåvidt grei nok den, og man prata jo med folk. Gratis lunsj fikk jeg også, så jeg skal vel ikke klage.  Noe som var litt gøy var at jeg møtte en Vollenjente i kirka. Hun er også '93er, og vi har  en haug med felles venner. Hun gikk på ungdomsskole med tre av de jeg gikk i klasse med i fjor liksom. New York er ikke så stort som jeg trodde...

Nå må jeg ta stilling til om jeg skal orke å gå bort til godstolen for å se på film, eller om jeg bare skal sitte her jeg er nå. Livet er så hardt, hahaa..

                                                                  
                                                                        -Magnus out.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar