torsdag 9. juni 2011

Prom!

I går var det senior prom, avslutningsball, på godt norsk. Prom er uten tvil skoleårets største happening, og folk har planlagt denne kvelden siden før jul. Hvilken kjole man skal ha, hvilke sko man skal bruke, hårfrisyre, transportmiddel, og ikke minst; hvem man skal gå med. Det å ha en date er veldig viktig her borte, og det var svært få som ikke gikk med noen. Svært mange går som venner, men noen bruker jo dette som en anledning til å "make a move", som det heter. Da jeg snakka med folk i dag, så var det flere som kunne rapportere "great success".

Uansett, min date for anledningen var Victoria, en koselig jente som jeg har vært endel med i hele år. Vanlig dress funker forresten ikke på prom, så jeg hadde vært ute og leid meg en skikkelig smoking med fancy skjorte og mansjettknapper. Jeg har aldri vært så oppdressa før, så jeg synes jo det var veldig stas. Victorias og mitt anntrekk matchet selvsagt, som seg hør og bør når man er på prom. Alle de andre var også veldig flotte, og folk (jentene) hadde brukt utrolig mye tid for å se så bra ut som mulig. En av dem hadde brukt halvannen time og over 40 hårnåler på å få det perfekte resultat. Det var selvsagt noen som hadde vært litt for ivrige med øyenskyggen og brunkremen, men det er det jo alltid.

Vi var en gjeng som møttes i Battery Park og tok bilder før vi dro til prom, og her var det også overlevering av corsager og butounniers. Corsager er de blomsterarmbåndet som jenta har på armen, og butounnier er den knappehulsblomsten som gutta har. Greia er at gutter gir corsage til jenta, og jenta gir butounnier til gutten. Det å få på disse greiene var lettere sagt en gjort, men etterhvert så kom de på, og bildene ble tatt. Det ble forrestne tatt nok bilderden kvelden. Alle sammen hadde med seg hvert sitt kamera, og alle knipsa som gale. Selv tok jeg rundt hundre, og poserte på 30-40 til. Følte meg nesten som en kjendis der jeg stod i blitzregnet.

Selve ballet ble holdt på Tribecca Rooftops, et lokale i 13. etasje i en bygning rett ved Hudson River. Det var først småprating og servering av forretter på taket (med strålende utsikt), før vi gikk inn i salen og starta selve ballet. Tiden fløy, og før vi visste ordet av det, så var klokka 00, og ballet var over. Noen dro videre til afterpartyer på forskjellige klubber, mens noen dro hjem. Jeg ble med noen folk ut og spiste og prata, før jeg dro hjem etpar timer senere. Alt i alt en fantastisk kveld, og en av årets høydepunkter!

Klar for prom!



Meg og Victoria

Chelsea and Kamil

Det er ikke lett å feste butounniere....
# swag!

Yonic og Catherine



Meg og Darian






Prom King Ronel!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar