mandag 27. juni 2011

updatee

So, since its 10 days since my last post, I figured it was about time I wrote another one.

Even though there's been no school these last couple of weeks, I've been really busy. I've tried to do as much as possible, but there's simply not enough time, especially not if you're getting up after noon, as I've been doing most days, haha. Some of the highlights include a farewell party at Trygve's place in Brooklyn, move night at my place with a bunch of ppl from eco, our own little farewell party on Thursday, BBQ at the Norwegian church and a lot of last minute shopping. I've also been packing quite a bit, but thats not much fun, really. Especially not when there's so much to pack, but so little space in my suitcase. Anyways, what I haven't done yet, I have to do next time I'm in town. Graduation (and my birthday) is tomorrow, and then I'm leaving on Tuesday. I'm excited, but its also incredibly saaaaad.

-----------

Selvom jeg ikke har hatt skole de siste to ukene, så har de egentlig vært noen av de travleste så langt. Nå skal det sies at jeg har stått opp i tolvtiden (eller senere) de fleste dagene, men dagene har fortsatt flydd mystisk fort.  Jeg har prøvd å gjøre mye av det jeg ikke har gjort tidligere i år, men man får bare tid til så mye. Endel har jeg da fått gjort, og jeg har spilt fotball i Central Park (første gang på et år eller så), hadebraselskap hos Trygve & co ute i Brooklyn, og et her i Cornelia street. I tillegg har jeg hatt endel folk fra skolen på besøk og sett på film og sånn, og jeg har vært ute i byen. Endel shopping har det også vært, bare for å være sikker på at koffertene blir sprengfulle.

Apropos kofferter, pakking har det blitt endel av. Man skulle tro at det er fort gjort og legge noen klær i en koffert, men det er det altså ikke. Da jeg kom hit hadde jeg to kofferter fulle av klær, og mens jeg har vært her har jeg kjøpt like mye, i tillegg til rundt 20 bøker og filmer, en pc og en mengde andre greier. Mamma og pappa har også kjøpt endel, og da sier det seg selv at det blir plassmangel.  Selv om vi har kjøpt pappkasser og sender vinterklær, bøker, bilder og masse andre greier, må jeg pakke klær til rundt en måned eller så, og i løpet av den tiden skal jeg på en ukes sykkeltur i Tyskland, og i et bryllup. Det har vært litt logistikkproblemer  forbundet med pakkinga...

På fredag var det øving for morgendagens graduation sermoni, og der fikk vi også årbøker. Etter at disse var delt ut var det tid for å skrive hilsninger, og du som jeg skrev. Det var rundt 30 stykker som skrev i min, og jeg skrev vel i like mange selv. Mens noen skrev korte hilsener på en setning eller så, skrev andre hele stiler. Det var svært mye koselig, deriblant "You may be going home to Norway, but remember that NYC is also your home and we are your family as well, and we will never forget you. This isn't a goodbye, but a best of luck, and 'till we meet again". Da jeg leste den der følte jeg nesten tårene presse på, men bare nesten altså. Man er jo mann, høh.

Speaking of mann, så var det dne årlige Gay Pride-paraden i dag. I går kveld ble homofilt ekteskap lovlig i New York, så da var det ekstra mange som feiret i dag. Gatene var stappfulle, og alle hadde regnbueflagg og og huia og skrek. Paraden var også veldig artig, og det var folk av alle etnisiteter, aldre, religioner og legninger. Noen benyttet anledningen til å gå med lite eller ingen klær, noe som ikke bare var positivt. Det er noen ting jeg skulle ønske at jeg ikke hadde sett, men jeg vil tro at det også var noen [mann]folk i den situasjonen her;

"I know  you want to look. You're a dead man if you look!"

Uansett, nå er det bare to dager (44 timer) til jeg drar, så har det vært mye ta farvell-styr. Senest i kveld var jeg på grilling i sjømannskirka og sa hade til mine gode venner der. Flere av dem reiser tilbake til Norge i sommer, men selvom Norge er relativt lite, så er det jo ikke hver helg man har tid (eller penger) til å ta en snartur til Bergen for å hilse på...
I morgen er det graduation day og min bursdag, og det er artig, schø. Det er jo seks timers tidsforskjell mellom NY og Norge, så alt klokken 18 begynte det å tikke inn meldinger på veggen på facebook, noe som var litt artig.

'Till next time!

Partytime i Brooklyn. Jeg og Trygve var flinke og spilte gitarr


Scary movie!



Og party i Cornelia street


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar