fredag 13. mai 2011

Fast Five, career day ++

There's once again weekend, and another week has passed at Eco. On Saturday, I watched Fast Five with Trygve, and it was amazing! I think those movies are the best guy-movies ever. Fast cars, pretty women and a lot of action. The fight between “The Rock” and Vin Diesel was also kinda epic. I hope there's a number six coming out!
On Sunday, I was in the Norwegian church most of the day. First, I helped out at the sermon, and later, there was this monthly youth-thing where Norwegian students and other young people living in NY get together and chill. This time, we had dinner and watched “The Dark Knight” on the church's rooftop.

On career day on Wednesday, this guy who's working for Donald Trump just gave me this video called “Get that job”. The dvd is an introduction in job-stuff, and it includes an online course. Kinda random, but I guess it will be useful.
On Wednesday evening, I also bought tickets home. I'm leaving NYC on the evening of June 28th. I was planning on leaving a few days later, but I ended up buying tickets for that day. It's going to be great to come home, but it sucks to leave =/ Ah, well. I have 45 days left here, and I intend to get as much out of these as I can. Therefore, we're going to DC this weekend. Gonna be fun!


Såååå, da er en ny uke gått her I NY. Man sier at tiden flyr når man har det morro, og det er jaggu meg sant. Her er det ikke et kjedelig sekund, selv når man er på skolen. Det er alltid noe som skjer. Det kommer til å bli topp å komme hjem, men du, så trist det kommer til å dra herfra. Vi kjøpte forresten biletter på onsdag, så nå er hjemkomsten bestemt. Kl 12:20 den 29. juni skal jeg være tilbake på norsk jord, 327 dager etter at jeg dro. Vel, jeg har fortsatt 45 dager igjen, så det er bare å utnytte dem til det fulle.

Anyways. Lørdag var jeg på kino med Trygve og så Fast Five, en av de bedre filmene jeg har sett. Det er vel også en av de bedre guttefilmene med en overflod av raske biler og fine damer, samt en god dose action. Slosskamp mellom “the rock” og Vin Diesel er heller ikke å forakte. Filmmessig ble ikke søndagen så mye dårligere. Det var ung I NY, og denne gangen var det kino på taket som stod på programmet. Vi så Batman – The Dark Knight, en annen god film. Før dette startet, så hadde jeg hjulpet til under gudstjenesten tidligere på dagen, så jeg var rundt 12 timer I kirka. Hurra.

Onsdag var det career day på skolen, og vi fikk besøk av masse folk som snakka om jobben sin og prøvde å få oss til å gjøre som dem. Jeg hørte på to stykker, først en kar som hadde bygget opp verdens største tegneseriehandel. Du tenker kanskje at dette er litt barnslig, men det er store penger i bildet. Det er ikke uvanlig med blader som koster flere hundre tusen, og han solgte nylig et til 1.5 millioner DOLLAR, altså 8,5 millioner kroner. Bladet som ble solgt var verdens første Supermannblad, produsert i 1938.

Han andre karen var en kar som jobbet på Wall Street. Arbeidsgiveren var ingen ringere enn Donald Trump. Munnen gikk som en foss, og han prata og prata om hvor lett det er å tjene penger hvis man bare får litt veiledning – som han tilfeldigvis tilbyr for 3000kr pr time. Han virket litt smågal, men ellers hyggelig. Jeg fikk også en stor boks med tre dvd'er og et onlinekurs designet av Trump sjæl. Når man har fullført dette er man vistnok sikret en jobb. Vet ikke helt om jeg tror på det, men vi får nå se.

Apropos jobb, jeg trenger sommerjobb. Jeg har søkt noen steder, men om noen vet om et sted hvor de trenger en flink kar som har fyllt 18 år, si ifra!  

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar