torsdag 5. mai 2011

Magnus flytter til storbyen - now in English!

There's a few people  at Eco who've said that they would like to read my blog, and I know that there's some that have used google translate to do so. However, google translate kinda suck (as you all probably know). I don't wanna write every post in English, but I'll do as Marit and write a short intro/ summary, whatever,  in English before i write the main post in Norwegian. If you have a comment or any feedback, feel free to use the comment-thing below, or just send me a facebook msg or something. Whatever works for you. =]

Here we go....
I spent the spring break in California and Nevada, which was awesome (i postet some pics in the previous posts). Wednesday, it was school again, and we got a rather rough start as Ms Jacobs "went beast" on us in gym. Afterwards, I was so sore that I could hardly walk. Apparently, I'm not as fit as I like to think I am, haha. Despite this, I went to the Tribeca Film Festival with Maria, a Norwegian forex-student living in Queens. The weekend was spent helping out at the Norwegian Seaman's Church where there were  a bunch of Norwegian confirmants from around the country. We did a lot of fun stuff, including riding in a helicopter. Yay! On Saturday night I also went up in Empire state for the first time, and the view was magnificent!  There haven't been too much going on this last week, except for the Obama/Osama stuff, but you know all about that.

---

Onsdag var det tilbake til skolen igjen, og der ble vi ønsket velkommen  med følgende beskjed; "Etter to uker med latskap skal jeg jaggu meg få dere i form igjen". Som sagt så gjort. De 100 sprellemennene vi skulle ta endte med å bli godt over 300, kun fordi noen stoppet og hvilte etpar sekunder. Samtlige ble dritstøle, og jeg kjente det fortsatt i lårene søndag kveld.  Uansett, onsdag og torsdag var jeg på Tribecca film festival med Maria, og der så vi blant annet Trolljegeren. Det er en norsk "mockumentary", og handler ikke overraskende om troll. Meget artig film som spiller mye på norske eventyr. Etterpå fikk vi også møte regissøren, noe som også var litt stas.

Denne helgen var det konfirmantleir for alle de norske konfirmantene i USA, så da strømmet folk fra Texas, Washington, Philadelphia og alle andre steder. Tror det var rundt 50 stykker samlet i kirka her. Jeg og Trygve hjalp til, og det var egentlig ganske koselig. Høydepunktet var en helikoptertur rundt Manhattan ( faren til en av konfirmantene eier et helikopterselskap). Det var svært få av oss som hadde vært i helikopter før, så de fleste gliste ganske bredt da vi satt der og så ut.  Lørdag kveld var jeg også oppe i Empire State for første gang. Med var også bestemor og tante Anbjørg som bodde hos oss fra torsdag til tirsdag.

Søndag kveld ble det kjent at Obama, beklager, Osama Bin Laden var blitt drept. Hans død hadde tre umiddelbare effekter på mitt liv. 1: Newsfeeden min ble spammet ned av "omg, Osama is dead", 2:  Samtaleemnet for mandagens lunsj ble sikret og 3: rektor ble paranoid og forbød oss å gå ut i lunsjen på mandag. Grunnen for dette var at det var så forferdelig mange folk på World Trade Center Site (20 meter fra skolen), og han ville ikke at vi skulle bli dratt inn  i noe. Det samme skjedde i dag da Obama kom på besøk til plassen. Hele nabolaget var overfylt med politi og , og det var skarpskyttere plassert på takene rundt. Vi elever ble utstyrt med brev vi skulle vise hvis vi ble stoppet av. "Dear law enforcement agent. Please allow my student to go to school at... bla bla bla". Jeg fikk ikke behov for det brevet, men sekken min ble undersøkt da jeg skulle på subwayen etterpå.

Det var alt for denne gang. I morgen skal jeg med fysikklassen til Six Flags, Tusenfryds amerikanske motstykke. Parken er stengt for publikum, så det er vistnok minimalt med kø. Gleder meg!


Grandmother, Aunt and Dad at Empire State


Helicopter ride


Trygve

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar