lørdag 7. mai 2011

Six Flags!

Yesterday it was physics day, so over 100 physics and AP-students from Eco went to Six Flags, New Jersey. Although I've been to several amusement parks before, I've never been to a place this big (or this cool)! I did not get to ride Kingda Ka, but I rode everything else - several times. My definite favorite was El Toro, but Nitro wasn't too bad either. In addition, we spent a lot of time playing games and eating. Victor won this bigass Scooby, but I didn't win anything except a Kenny-puppet (South Park). Better luck next time, I guess. Anyways, it was so much fun, and I had an amazing day! I think I have to go back before graduation :)

---

I går var det fysikkdag i NY, så da tok alle fysikkstudentene fra skolen seg en tur til Six Flags, en fornøyelsespark i New Jersey. Samme opplegg som tusenfryd, bare enda større og enda mer gøyalt.  Hovedattraksjonen er Kingda Ka, verdens høyeste berg og dalbane. Den er 160 meter høy, og man blir skutt opp med en fart på over 130 kilometer i timen. Den var stengt mesteparten av dagen, så jeg fikk desverre ikke tatt den. I stedetfor tok vi mange andre, blant annet El Toro. Dette er en trebane, samme opplegg som Thunder Coaster på Tusenfryd, bare at denne er enda større og MYE bedre. Blant de andre høydepunktene var også superman, en coaster hvor man blir heist opp i 90graders vinkel slik at man får følelsen av å fly. Meget artig!

I tillegg til å ta berg og dalbaner skjøt vi med luftgevær, kastet ringer på flasker, skjøt tennisballer og alle mulige andre tivolispill. Jeg vant ikke annet enn en liten dukke og en hatt med påsydde rastafletter, men noen vant slike enorme kosedyr. Får håpe jeg har mer lykke neste gang.

På bussturen til var det fullt liv i bussen, og alle hyla og skreik - nesten alle hvertfall. Jeg klarte å komme sist på bussen, så jeg havna midt i en gjeng med folk jeg ikke kjente, og la meg til å sove *forever alone*. Anyways, da vi 8 timer senere skulle dra fra parken var stemningen en annen.  Etter en hel dag med fart og spenning var de fleste rimelig utslitte, og samtlige sov som små barn på bussen - meg inkludert. Den eneste som ikke sov var bussjåføren, men det er vel like greit.

Hejdå!

Megan and me with our fantastic hats. Peace!

Superman

Victoria and El Toro



Six Flags!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar