mandag 30. mai 2011

Memorial Day Weekend!

I've realized that you're supposed to have a bbq and go to the beach during memorial day weekend. Unfortunately, I did not get to do any of those things, but I have done a lot of other fun stuff. I watched Hangover 2 with Kamil and Michael, spent a lot of time in the park, and I went to a pub and watched the Champions League finale. It was crowded, and the people were crazy. Brits, beer and soccer is an interesting (and dangerous) combination. Today, I had a late breakfast, strolled around in the sun, worked out, spent some more time in the park and just relaxed. The best thing is that my parents have been out of town the whole weekend, so I've had the apartment to myself. I've done exactly what I wanted - when I wanted to. Happy much? Yes. =]

-----------

Denne helgen har det vært Memorial Day Weekend, en helg hvor man skal hedre de som har gitt livet sitt for USA, og nåværende servicemembers. I tillegg til dette blir denne helgen også regnet som årets første sommerdager, og blir feiret med grillfester og strandturer. I og med at dette er så viktig, så fikk vi en ekstra dag fri, noe som er veldig koselig. Jeg fikk desverre ikke grilla eller vært på stranden, men jeg har gjort mye annet gøy.

 Det har vært strålende sol og 27+ hele helgen, så en stor del av helgen har blitt tilbragt ute, enten ruslende rundt i gaten, eller på en benk i en eller annen park.. Senest i dag satt jeg der (Washington Sq. Park) og slappet av med en smoothie etter trening. Det var helt herlig, så lenge man ser bort fra brain-freezen.

Lørdag dro jeg og Trygve på pub og så på Champions League-finalen mellom Manchester United og Barcelona. Puben var stappfull, og mesteparten av de som var der var Briter. Ikke at det er så rart, der det er øl og fotball på storskjerm er det ofte noen Briter også. Uansett, stemningen var topp, og folk var meget engasjerte. Selve kampen var litt skuffende, spesielt for oss United-fan. United må ha hatt en dårlig dag, for Barcelona vant suverent. I andre omgang tror jeg United hadde 3 skudd på mål mot Barca's 17... Lars vil nok påpeke at jeg ikke er en "ekte" United-fan, og kanskje ikke en fotballfan i det hele tatt,(Han har fortsatt ikke glemt/tilgitt at jeg leste bok i pausen da vi var på Stabæk-Vålerenga for fire år siden), men det får så være. 

Alt dette er vel og bra, men det beste er egentlig at jeg har vært alene hele tiden. Mamma og Pappa har vært i New Jersey sammen med Marit, Stein Helge, Marta og Ola, så jeg har hatt leiligheten for meg sjæl. Dette har jeg utnyttet til det fulle, og har stått opp, lagt meg og spist akkurat når jeg vil. Jeg har også spist hva jeg vil, og i dag bestod frokosten av nylagde bagels med kremost og juice, og nå skal jeg snart spise middag bestående av lasagne og brownies. Akkurat hva en stakkars kar trenger før han skal gi seg i kast med stilskriving, fysikklekser og pugging til morgendagens tre(!) prøver. 

Adios!


1 kommentar:

  1. Fin blogg Magnus! Hyggelig å treffe deg i dag!
    Hilsen Kristin :)
    www.xoxony.notre.co

    SvarSlett