søndag 3. oktober 2010

Ung i New York

I dag er det søndag, og søndag er kirkedag. Stort sett hvertfall. I kveld var det ung i New York-kveld i sjømannskirka, og de serverte intet mindre enn kjøttaker! Kjøttkakene var selvsagt hjemmelaget, og de ble servert med poteter, kålstuing og tyttebær. Skulle nesten tro man var på bestemors kjøkken. Folk kom fra fjern og nær, og totalt var det rundt 45 stykker tror jeg. Til og med "sõta bror" var representert i form av to koselige jenter, noe som egentlig gjør det til "Sõta syster". Bortsett fra meg og en annen tror jeg så og si alle var i 20årene, men vi slapp unna uten varige mén. Min entré ble gjort ved å dulte borti en annen så hun sølte ut halve kaffekoppen sin på bordet. Senere klarte jeg å snuble i en veske med det resultatet at jeg nesten mistet min fulle tallerken utover bordet. Men bare nesten. Kanskje ikke min mest grasiøse aften, men jeg overlevde hvertfall.

Etter dette var det quizz med de fine kategoriene "lett blanding", "tv og film", "mat og ernæring" og "design". Min gruppe fikk 22 av 80 mulige poeng, og kom på sisteplass. Jeg kunne hvertfall det latinske navnet på skuldermuskelen da, og det er jo noe. Ellers kom en kar ved navn Aksel Kolstad innom en tur. Aksel beskriver seg selv som en klassisk pianist med vri og "unusual comedian". Basicly, så er greia hans er at han spiller litt og drar noen vitser mellom hvert stykke. Han skal ha sin debut her i USA i Carnegie Hall på søndag, og han ga oss en liten smakebit på denne. Meget bra! Hvis noen tilfeldigvis er i strøket på søndag så bør de ta seg en tur innom.

I morgen er det på'n igjen med ny uke med skole og full pakke. Intet mindre enn tre prøver og en større oppgave har jeg, i tillegg til det vanlige berget med lekser. Bare denne ukens fysikklekser ble tilsammen 8 ark. Men, som Gloria Gaynor synger; I will survive! (forhåpentligvis)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar