lørdag 2. oktober 2010

Endelig nytt blogginnlegg

Først, i forigårs så fikk pcn min virus. Ikke at det er noe superspesielt, men dette viruset var ekstremt ondskapsfullt! Den blokkerte alle filer og program bortsett fra mine dokumenter. Internett, antivirusprogrammet, kontorllpanel, itunes, word, photoshop, kalkulator, windows media player, sågar minesveiper var blokkert. Det er mildt sagt lame. Den pcn er også skolen sin, så for å få reinstallert den må vi få lisenser tilsendt hjemmefra og bla bla bla. Lett er det ikke...

Denne uken har jeg faktisk hatt hele tre prøver og en quizz. De to største av disse var en i US history og en i International Business. Her ifkk jeg henholdsvis 96 og 93 poeng (av 100 mulige). 'Nuff said. Ellers hadde vi en matteprøve som jeg faktisk bestod. Resten av uka var det stort sett bare skole, skole og atter skole (og noen timer med skyping og chatting)

Fredag kveld var det ikke mye liv, det var faktisk så lite liv at jeg satt meg ned med lekser etter en treningsøkt. Det er egentlig litt lavmål å sitte med historielekser kl 12 på en fredagskveld, men nå hadde jeg altså ikke noe bedre å gjøre. Kl 12:30 ble det også bestemt at jeg på lørdag ( i dag) skulle dra på en norsk festival i Central Park sammen med Ida og en venninne av henne; Emely. Denne festivalen var fra 08:15-12, så det var altså ikke noe snakk om å sove lenge i dag. (07:30 måtte jeg dra meg opp). Da jeg kommenterte dette for jentene fikk jeg bare som svar at de måtte stå opp O5:30 så jeg skulle bare holde kjeft. Ingen sympati var det å få derfra,nei. Livet er hardt.

Selve festivalen var egentlig ganske gøy. Vi fikk vaffler fra sjømannskirka, voss-vann, det var noen tusen folk som løp en runde og det var noe show på en scene med folk i bunad ogsånn. Jeg vant faktisk en bok om/av Gunnar Sønsteby på et norgequiz. Hurra hurra. Etter dette var det lunsjtid, og her ble jeg faktisk dratt med på McDonalds. Jeg prøvde å foreslå noe annet, men det var det ikke snakk om. Jeg klarte å unngå McDonalds i åtte uker her borte, så jeg sier meg fornøyd med det! Rundt kl ett skiltes våre veier, og jeg hadde et lite dilemma. Jeg hadde avtalt å møte Trygve samme sted to timer senere, så jeg var usikker på om jeg skulle gidde å dra hjem. Det gjorde jeg ikke, så etter en tur innom en bokhandel og starbucks så satt jeg i sola med en bok og frappuchino. På min søken etter starbucks kom jeg innom en gate med masse boder hvor de solgte klær, solbriller, capser, smykker, elektronikk og mat fra alle verdens land, bokstavelig talt. Det var meksikansk, afgansk, indisk, amerikansk, ukrainsk ++.

Tiden fløy, og så kom Trygve. Nå kom vi faktisk tidsnok til kinoen, så vi fikk faktisk biletter til den vi hadde planlagt å se. Ikke bare det, men vi fikk også supergode plasser. Filmen vi så var "The Town" med blant annet Ben Affleck. Meget god film!

Ellers kan jeg nevne at jeg i dag har sett the batmobile, optimus prime (fra Transformers) og to storm troopers (de hvite folka fra star wars). Bilder kommer en eller annen gang.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar