lørdag 29. januar 2011

Dag 2 – Bridgetown


I dag har vi som sagt vært i Bridgetown og sett oss rundt.  Det var forsovidt en fin by, men hovedattraksjonen er nok shoppinga.   Midt i sentrum er det kjøpesentere hvor de har Armani, A& Fitch, Polo, Prada, Quicksilver og alle tenkelige merker. Smykkebutikker var det også nok av. Tilbudet står altså ikke tilbake for noen moderne storby,  men prisene er også deretter.  Er ikke dette helt din stil (eller lommebok), så er det plenty av muligheter litt utenfor hovedgata. Her er det mange butikker med fine klær til mer rimelige priser. Jeg fikk meg en badeshorts og etpar solbriller, så jeg sier meg fornøyd. Det fulgte faktisk med en ølåpner til badeshortsen. Jeg synes jo det var litt rart, men iom at jeg blir 18 til sommern, så kan det jo komme til nytte likevel.  Det skal jo være så stas med ”en kald en” i sommervarmen. 

Barbados er for øvrig den øyen i karibien med høyest levestandard. Dette har satt sitt preg på prisene, som kan variere fra rimelig til helt latterlig.  Som på de fleste steder kan man av innkvartering velge alt fra enkle ungdomsherberger til  überlukseriøse all-inclusive hoteller med alt man kan tenke seg.  Samme gjelder med mat. Man kan få en god middag til under hundrelappen, men andre steder må man ut med rundt 80 Bds (barbadosdollar. 1bds = 3 NOK), altså 240 norske kroner for en kvart kylling. Hva hummeren kostetrtør jeg ikke tenke på.

 I morgen så skal mamma og pappa på busstur rundt på øya og se det som er og se. I mellomtiden drar jeg ”lunch cruise” med en katamaran.   I løpet av de fem timene turen varer skal vi ”explore a magnificent underwater world”,  og  nyte ” a superb local lunch buffet at a tranquil beach”  Jeg gleder meg :)


En random kar i en døråpning


Parlamentet
 

1 kommentar: