tirsdag 18. januar 2011

Semesterslutt

Torsdag dro vi til vaksinasjonskontoret, men der fikk vi vite at de hadde stoppet med drop-ins, og man måtte ha avtale. Dette hadde de ikke skrevet på nettsiden, så vi måtte da dra tilbake med uforrettet sak. Etter skolen var jeg  på den fysikkrepetisjonsgreia som jeg såvidt nevnte i forrige innlegg. 5 måneders fysikkpensum ble gått gjennom i en tretimersøkt, og 42 elever satt og skrev notater som gale.  Da vi var ferdige kl 18 var de fleste ganske slitne, både i hodet og i hånda. Jeg var forresten ganske syk hele torsdagen, noe som ikke hjalp så veldig da vi satt med fysikken

Fredag ble tilbragt i senga med ipoden og en boks kleenex. På lørdag var jeg merkbart bedre, så da dro jeg på kino med noen folk fra skolen. Etter filmen dro vi opp til Central Park, og her knuste jeg samtlige i snøballkrig. Jeg imponerte også stort da jeg lagde snømann, og jeg fikk tittelen "snow master". Hurra hurra!. Vel hjemme måtte jeg slappe av etter dagens anstrengelser, noe som ble gjort ved å se på tre filmer til.

Søndag morgen var jeg og fikk massasje på en sånn kinesisk sjappe rett over veien. Det var litt sært å ligge der naken og bli knadd av en helt fremmed kinesisk dame, men for all del, det var veldig behagelig.  Senere var jeg med Trygve i midtown, og dro etterpå hjem til han. Vi hadde fri på mandag (Martin Luther King day), så jeg ble likesågodt over til dagen etterpå. Frokosten på mandag var forøvrig et kapittel for seg selv. Birkebeinerbrød er topp, men det kan ikke helt konkurrere med nybakte bagels og varme blåbærmuffins fra bakeren på hjørnet. Samtidig var mamma og pappa med kino med Stein Helge (fattern til Trygve) og Eric, en norskamerikaner de har møtt i en kirke oppi gata. Disse to ble også med hjem og spiste middag her.

 Som jeg har nevnt for noen, så er dette siste uka i 1. semester, og det er tentamner hver dag. I dag var det fysikk, jeg har engelsk i morgen, matte på torsdag og US history på fredag. Samtidig som jeg har US history har jeg også international business. Hvordan de har tenkt at jeg skal ta to på en gang vet jeg ikke, men det løser seg vel. Forrige uke var det også etpar stykker, så jeg har nok å henge fingra i.  Når jeg gjør meg ferdig her må jeg sette meg ned å lese til nevnte engelsktentamen. Nå er jeg ganske glad i å lese, men Canterbury Tales står ikke på toppen av lista.

Nå er det heldigvis bare noen få dager til regents week, noe som betyr at jeg får en uke fri. Da trekker familien Heltne til varmere strøk noen dager, før jeg på fredag skal på klassetur upstate. Noe annet gøy er at det har kommet en ny utvekslingselev på skolen! Han heter Tobias og er fra Østerrike, og er en meget hyggelig kar. Hans ankomst gjør også at jeg ikke lenger er "the new guy", noe som er enda mere kos, haha

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar