fredag 6. august 2010

... Og vi er i gang!


Da vi landet på JFK i går ble vi møtt av hele 32 grader enda klokken var 21 lokal tid. I og med at jeg har levd på vidda de siste dagene med rundt 10-15 grader fikk jeg litt varmesjokk.
Vi reiste seks tidsoner bakover, så reisetiden ble teknisk sett 4 timer (inkludert to timers venting på Keflavik). I realiteten tok det 10 timer. Totalt sett holdt jeg på i 23 timer, (08-07 i mitt hode). Kombinert med fem timer søvn natt til i går og rundt én times søvn på flyet var det en en meget sliten amerikafarer som la seg i natt.

Når vi endelig våkna i dag dro vi ut og spiste frokost på en lokal kafe, som seg hør og bør når man er i utlandet. Deretter gikk vi rundt i strøket og ble litt kjent. Med starbucks og fast-foodsjappe på hjørnet, bank over gata og et større antall spisesteder var det egentlig som jeg forestilte meg. En vannpipebutikk og et mannespa mangler heller ikke. 300kr for en times massasje virker egentlig ikke så ille...

En ikke fult så god ting er at jeg har blitt ganske forkjøla. Om det er reisinga, søvnmangel eller noe ettervirkning fra fjelltur eller noe helt annet vet jeg ikke, men jeg sitter da snufsende i sofaen med et litt verkende hode og en tekopp. Takk gud for Kleenex sier jeg bare.

2 kommentarer:

  1. Hei Mangas,


    Så bra å høre at dere har kommet trygt fram. Gleder meg til å følge mer med på bloggen din og hvordan dere har det der borte i det o'store landet. Hils Astrid og Kjetil masse så kanskje vi ses til Jul, hvem vet? :)


    -Dennis

    SvarSlett
  2. Jeg glerder meg til bilder og mer referat. Du har herved en fast leser!

    SvarSlett