fredag 13. august 2010

Gourmetmiddag ++

Aller først vil jeg si at jeg nå har fått Ipoden min tilbake. Hurra! Det er kanskje barnslig å gnåle over hvor glad man blir for å få en ipod tilbake, men jeg liker Ipoden min jeg.

Og nå over til hoveddelen av blogginnlegget hvor jeg i dag skal skryte hemningsløst over hvor flink kokk jeg er.

Altså, når jeg først får ånden over meg så kan jeg få veldig lyst til å lage mat. Ordentlig mat altså, ikke grandiosa eller fjordland ( til mammas store glede). Som dere da kan gjette så skjedde dette i går. Mamma var ikke sen om å takke ja, så etter litt planlegging bar det av sted til supermarkedet

Så, i formiddag satte jeg i gang med å styre og stelle. Etterhvert dro mamma og pappa i parken, noe som betydde at jeg satte musikken på fullt og sang av full hals mens jeg svimsa rundt. Etter to-tre timer med kokkelering var da hele trerettern ferdig, i tillegg til en plate med heller mislykket marengs. Den nevnte trerettern bestod av Gazpacho til forrett og kylling med ris, grønnsaker og fløtesaus til hovedrett. Desserten heter passende nok "sommerdessert" og bestod av en blanding av krem, bærcoulis, hele bær og andre gode ting, pent dandert i et vinglass. (Ja, det er like fancy som det høres ut som...nesten)Det at alt var laget fra bunnen av er jo så selvfølgelig at det ikke trengs å nevnes, men jeg skriver det for det. Alt fikk strålende kritikker av de to andre gjestene. Flinke meg :)



Bilder fra denne overdådige fest og andre anledninger kan sees på http://picasaweb.google.com/mheltne

Til sist vil jeg bare nevne at jeg også kan spille gitar, vaske vinduer, flytte møbler OG at jeg er stueren. Singel: Ja, Desperat? jeg? skjønner ikke hva du snakker om ..

2 kommentarer:

  1. Selv om vi selvfølgelig ville hatt deg hjemme i Norge må man jo lete etter lyspunktene! Så; Flaks for Gutta at du er litt for langt unna til å delta på kokkekampen ;)

    SvarSlett
  2. haha, får bare ta det som et kompliment:) Fekjan har jo klart seg uten meg før, så de skal nok klare seg igjen!

    SvarSlett