søndag 22. august 2010

The High Line og Chinatown


Nytt blogginnlegg, wuhuu!

De siste dagene har det ikke skjedd noe superspesielt, men vi har da fått gjort litt. På fredag var vi på en guidet tur til Harlem. Det var egentlig ikke så spesielt der som jeg trodde, men gøy nok. Det var masse butikker og sånne boder, og det var tilbud overalt. Jeg kunne skaffe meg en hvit dress med limegrønn skjorte/ slips med hvit mønster for kun 80 dollar, men mamma satte foten ned. Igjen. Hverken limousintur eller harry dress får jeg, buhu.

Så gikk vi hjem, slappet av, la oss, og det var blitt morgen 16. dag;

I går formiddag gikk jeg igjen og trente, til tross for stive armer (ja, jeg ble stiv og støl etter torsdagens trening). Men jeg var faktisk smart nok til å kun løpe litt, og ikke trene på den xpressline som hadde påført stakkars meg så mye smerte. Da jeg kom hjem gikk vi en tur på noe som het "The High Line", en 80 år gammel togbane som gikk over byens gater. Den siste togturen på denne linjen gikk for 30 år siden, og etter det stod den og forfalt helt til noen ildsjeler begynte å renovere den i 2006. Når den er ferdig om få år har den blitt til en park som strekker seg rundt 2km gjennom Manhattans gater og gjennom flere bygninger, 10-15 meter opp i luften. I dag er rundt 1/3 åpent for publikum, og seksjon 2 er under konstruksjon. De har satt opp flere benker og sitteplasser, sågar et lite amfi med store vinduer slik at man kan se på livet på gatenivå. Det var egentlig ganske koselig å gå der. Etter dette gikk vi og spiste middag på en italiensk resturant, og den middagen er vel den beste jeg har spist på lenge. Kalvefilet med spaghetti og saus is the shit.

I dag var det igjen ut å være turister, til tross for regn og 94%(!) luftfuktighet. I dag gikk turen til Chinatown og Little Italy. På veien klarte jeg faktisk å lokke til meg et lite ekorn hele to ganger. "hundehviskeren", pass på! Her kommer "ekornhviskeren"! Uansett, Chinatown og Little Italy var gøy det, masse butikker, boder og ikke minst folk. Utvalget var litt anderledes enn andre steder, og i og med at mange av etikettene var på kinesisk var det ikke alltid like lett å skjønne hva det var man så på. Mye rart var det hvertfall. Ved hjelp av mine pruteskillz fikk jeg prutet ned en caps fra 10 til 5 dollar. Flinke meg.



Andre ting som har skjedd:

- Jeg har sett en liten gutt stoppe foran en sexbutikk, peke på varene og høylytt spørre faren hva det er og hva det brukes til




3 kommentarer:

  1. Er de skiltene veldig store? Kan de kjøpes?

    SvarSlett
  2. Syntes at 94% luftfuktighet egentlig hørtes deilig ut. Med tanke på at Oslo har 15 grader, Bergen 8 og den daglige Hawaii værmeldingen på Mac'en min viser 30 grader og sol...

    SvarSlett
  3. @ Ragnhild: de skiltene var ikke så enormt store. Kansjke 20*35 cm. De kan nok kjøpes ja, tror de kosta 10 dollar eller noe :)

    @ Aina: haha, det er litt forskjell det ja. 94% var litt i fuktigeste laget, men jeg skal vel ikke klage^^

    SvarSlett