søndag 29. august 2010

*sett inn tittel her*

ukei

Dagen i dag gikk med på å være på stranda, overraskende nok. Jeg måtte sitte under parasoll med t-skjorta på pga solforbrenningen min. Bilde er i bunnen. Det var jo litt lame, men jeg fikk hvertfall lest ut boka mi. I nevnte bok overlevde utrolig nok hovedpersonen, mens de slemme døde. Hovedpersonen fikk også masse penger og forfremmelse. Dama får han i en senere bok. Hurra.

Togturen hjem gikk greit, og setene var bedre enn veien til. De kunne fortsatt ikke reguleres, men det var separate seter, og de hadde polstring, så man kan vel ikke klage. Det var dessuten et to-etasjers tog, og vi satt oppe. Det var jo litt gøy da. Nå sitter jeg da vel hjemme i leiligheten og blogger, med ryggen full av aftersun. Hvorfor? det ser du her:







Ikke særlig behagelig. Da har jeg hvertfall lært det. (igjen) Noe annet jeg har lært er å ikke åpne sånne poser med sjampo og dusjsåpe med tennene. Da er det stor sjanse for at posen "eksploderer", noe som igjen fører til at all såpen/sjampoen fyker inn i munnen og/eller utover ansiktet. Det at slike ting svir når det kommer i øynene er noe vi alle lærer når vi er små, men jeg blir fortsatt overrasket over hvor intens den smerten er. Smaken er heller ikke noe å juble over.

Noen bilder fra turen (og en film) er lagt ut her:

http://picasaweb.google.com/mheltne

5 kommentarer:

  1. hahhaha serr rød rygg.
    koz og klemz lagerpuz

    SvarSlett
  2. Anbefaler aftersoon fra Banana Boat. Det er en blaa gele..Fikser det meste. Eller du kan kjoepe saann brannkrem som man bruker naar man faar forbrenningen. Det funker aa. Har testet paa turist venner som ikke trodde det var neodvendig med solkrem faktor 30 ;)Saann ser den ut. Fungere veldig veldig bra!

    http://www.amazon.com/Banana-Boat-Lidocaine-8-Ounce-Bottles/dp/B001ET777A

    SvarSlett
  3. mente aa skive aftersun...dyslek lenge leve ;)

    SvarSlett
  4. haha, dyslek lenge leve ja :P Takk for tipset, men det verste er over nå. Vi har også en aftersun selv som jeg har brukt ganske flittig. Den er riktig nok fra Piz Buin, men den funker :

    SvarSlett
  5. Det er finfint! :) Men om du skal til sol-land senere, saa tror jeg du trenger en blaa gele fra banana boat :)

    SvarSlett