torsdag 26. august 2010

oooh, vacation!

Nå har vi vært i storbyen i tre uker, og vi har jobbet så mye at vi syntes vi fortjente en liten ferie. Etter litt googling og research fant vi et lite hotell nede ved et sted som heter "Bay Head" i New Jersey, hvor jeg nå sitter på et mindre rom. Selve hotellet er fra 1912 eller der omkring, og har beholdt mye av det litt klassiske. Fancy er det ikke, men koselig. Maten er også god, middagen hvertfall. Frokosten får vi se på i morgen.

Selve stedet er et lite tettsted nede ved kysten, en totimers togtur sør for New York. Togturen gikk greit nok, men de setene var de mest ubehagelige jeg har sittet i på lenge. Rette rygger som ikke kunne justeres og lite polstring, litt som de benkene på Sandvika stasjon egentlig. huff huff.
Det var masse folk her på dagen, men på kveldstid var hele stedet forlatt. Meget mystisk egentlig. Vi får se hva som skjer i morgen. Strendene her er supefine, men med noen svært irriterende fluer. Disse fluene er ikke som andre fluer, neida. De biter! Ikke bare det, de er umulige å knerte. Til tross for uttallige forsøk glapp de unna. Skulle nesten tro det var ninjafluer...

Uansett, stranden er fin, og vannet er ganske varmt. Det er også masse store bølger, noe som alltid er gøy. Jeg fikk litt vondt av de største, som var så store at jeg ble dratt langs bunnen, hodet ned. Jeg overlevde, så det var da gøy. Jeg mistet ei heller buksa helt. Det var etpar close calls hvor den var nede på knærne, men jeg redda den da.

Vi skal være her frem til søndag, og frem til da har jeg ingen andre planer enn å jobbe med brunfargen, hurra :)

- Heltne out

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar