torsdag 19. august 2010

Nå er det hele tre dager siden forrige innlegg, så da er det jo ikke annet å vente enn at dette innlegget blir et langt et. Hurra...

I forgårs var jeg og mamma igjen ute å shoppa. Vi skulle eeegentlig bare ha litt treningstøy, men det endte med litt mer enn det. I den ene sjappa vi var i hadde supertilbud på solbriller; et par for 9,50, to par for 10. Jeg kjøpte selvsagt to par, så jeg fikk meg både et par pilotbriller og et par med sånne fake ray-bans som alle går med. Røff og tøff. 'nuff said.

På veien hjem gikk vi forbi en kirke. Ikke at det er noe uvanlig med det, men dette var ikke en vanlig kirke. Den var gjort om til et kjøpesenter! Inni var det dritmange minibutikker. Det var stort sett konditorisjapper, så det var uendelig mye sjokolade, muffins, kaker o.l, men det var også en skredder, en skobutikk, en tebutikk og en delikatessebutikk. Det var kanskje ikke Peter tenkte man skulle bruke en kirke til når han bygget den første i Roma, men DU, så mye godt!





I går var vi først og registrerte oss på den lokale gymen, deretter lekte vi igjen turister. Turen gikk nå til intet mindre enn FN-bygningen borte ved East River. For å komme inn i bygget måtte vi gjennom en større sikkerhetskontroll, noe som for vår del gikk helt greit. Verre var det for busslasten med asiatere som kom bak oss. Det ble litt styr og stell, men det gikk stort sett fint, helt til en dame prøvde å ta et bilde. Da skreik en av vaktene så høyt opp at hennes kolleger, og flere av oss rundt startet å le. Det gjorde ikke den skrekkslagne damen med fotoapparatet. Nuvel



Vel inne i bygningen ble vi med på en guidet tur som tok oss gjennom noen utstillinger samt generalforsamlingen. Omvisningen varte rundt 45 minutter og var grei nok den, men guiden snakket litt fort og utydelig. Det var gøy å ha vært der hvertfall. Etterpå gikk vi å spise middag på en resturant, før vi gikk og så på Grand Central, verdens største togstasjon. Litt mer fancy enn Oslo S. Som en avslutning tro alle tre på Starbucks, så vi satt der på rekke og rad med hver vår kopp. Pappa med en stor kaffe, jeg med en liten og mamma med en mini espresso. Akkurat som bjørnefamilien i Gullhår (nesten hvertfall). Mens vi satt der kom mamma på at hun bare måtte innom en butikk vi hadde gått forbi, og enda hun lovet dyrt og hellig at hun ikke skulle kjøpe noe kom hun ut med en liten pose etterpå. Ingen stor overraskelse.




Denne sommeren har jeg egentlig vært veldig passiv. Jeg har jo vært på en firedagers fjelltur + etpar leirer, men jeg har egentlig hatt svært få treningsøkter. Dette skal nå endre seg, og i dag var jeg på en treningssenter litt lenger oppe i gata. Det var egentlig ganske fancy, med masse nye maskiner, og hver maskin hadde en ganske stor skjerm med rundt 20 kanaler. Etter en oppvarmingsøkt gikk vi opp til salen oppe med styrkeapparater. Jeg har egentlig fått et treningsopplegg med masse friøvelser, men i området hvor det var vekter ogsånn var det stort sett bare machomenn som løfta vekter som var like store som hodet mitt. Det skygga jeg glatt unna, og satte heller kurset mot noe kalt Xpressline, en rad med apparater hvor man får trent alle muskelgruppene. Etter en gjennomgang med en trener satte vi i gang, og jeg må si at jeg følte meg ganske macho når jeg satt der og holdt på i det vide og det breie. Begrepet "myk start" var ikke-eksisterende i øyeblikket, så resultatet var at vi kom ut relaivt utslitte, og jeg frykter at jeg kommer til å bli støl i morra. Den tid den sorg

Andre ting som har skjedd:
- En fyr på gata ga meg fingern, helt random
- Jeg har blitt spurt om jeg er jøde. Også helt random
- Jeg har sett enda flere filmer OG lest en hel bok. Flinke meg

Grand Central

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar