onsdag 25. august 2010

Først, nå har jeg fått en besøksteller på bloggen min, hurra! Da kan jeg se akkurat hvor populær jeg er, noe som selvsagt får meg i svært godt humør. I og med at jeg fikk den først nå, så er det jo to og en halv uke med statistikk som er borte, men det får så være...

I går fikk jeg møtt Jonathan for første gang. Nei, ikke han fra spotify. Jonathan er eiendomsmegleren vår, og han har vel hjulpet oss med mye annet. Han var egentlig en meget koselig kar, og vi fikk en gratis lunsj (frokost for meg, kremt), så jeg skal ikke klage.

Noe jeg kan klage over var dagens hovedaktivitet. Vi stod opp halv ti, noe som for meg er relativt tidlig iom at jeg fortsatt har ferie. Uansett, 10:30 troppet vi opp på skolekontoret for å prøve å finne en skole til lille meg. Etter en god del venting ble vi endelig sendt inn til en dame. Etter ti sekunder hadde hun sagt at alle de seks skolene jeg hadde satt opp på ønskelisten var uaktuelle. Grunn? De var fulle. Dette var jo selvsagt en nedtur.

For å gjøre en lang historie kort som seg hør og bør i en blogg, så var det masse venting, frustrasjon og styr. Dama var veldig vanskelig, uhyre regelrytter og bare styr. Skikkelig amerikansk byrokrat. Nevnte jeg at det var mye venting? Men plutselig slo hun helt om, og var faktisk hyggelig. Hun kom opp med to gode skoleforslag, ett av dem hadde jeg sett på før, og en annen virket også ganske grei. Det hele endte med at jeg har fått intervjuer på begge to, og hun så ingen grunn til at jeg ikke skulle få komme inn på en av dem, og kanskje begge. Det var altså to stk fornøyde Heltner som gikk ut av kontoret tre timer etter at vi kom inn.

Jeg kan også nevne at dagens lunsj bestod av to stk sandwicher bestående av rundstykke, roastbeef,sennep, salat, løk, paprika og ost. Det er jo som de sier; uten mat og drikke, duger Heltne ikke!

Mens vi er på skrytedelen kan jeg også nevne at jeg har trent tre dager på rad nå, og hele fem ganger den siste uka. Både kondisjon og styrke. Kan dette være starten på et nytt og bedre liv for unge herr Heltne...?

1 kommentar:

  1. Imponert! Staa paa, saa faar du den skolen du vil! Saanne eindomsmeglere hadde vi paa Hawaii aa, de er fine aa ha de, som fikser alt mulig fordi de har lokale kontakter ;)

    SvarSlett