søndag 15. august 2010

Elvecruise

Mesteparten av dagen gikk i dag til båttur, eller elvecruise som det het så fint. Det var vel vår mest "turistiske" dag så langt her i USA. Samme firma som vi dro ut med tilbød også tur med en speedbåt kalt "the beast", men jeg ble fort nedstemt når jeg foreslo det. Vi havna da på en vanlig cruiser, noe som egentlig var greit nok. Under den tre timer lange turen fikk vi sett mesteparten av mesteparten av Manhattans kystlinje, samt et glimt av Brooklyn, Govenors Island, New Jersey og Ellis Island. Frihetsstatuen passerte vi også.




Mens vi satt der og så ut snakket en eldre kar om det vi så, samt ga oss diverse trivia. Visste du at det ble borttauet 136.000 biler på Manhattan i fjor? Ikke det nei, da vet du helt sikkert ikke at dette ga myndighetene 600,000,000 dollar, rundt 3,6 mrd kroner. Et godt eksempel på at "mange bekker små gjør stor å"...

Når vi kom i land hadde det begynt å regne, og vi ble flere ganger tilbudt å leie en limousin mens vi stod på brygga og lurte på hva vi skulle gjøre. Igjen ble jeg nedstemt, så da var det bare å ta beina fatt.

Når vi først er inne på biler, så er det ekstremt mange her på Manhattan. Nå er 80% drosjer type Ford, men det er allikevel en god del fine biler. Her om dagen så jeg faktisk hele 53 stk Lincoln Town Car (ja, jeg talte alle jeg så). Ellers så er det et større antall fine mercedeser, cadilaccer, limousiner og av og til en ferarri eller rolls royce. Små gleder gjør livet verdt å leve.



Andre ting som har skjedd siden sist:

- Bankkortet har kommet.

- Jeg har klippet meg. Ble egentlig ganske fornøyd, og det kosta bare 25 dollar (inkludert tips).

Jeg kjøpte også nettopp hele 18 filmer for 24 dollar. 15 westernfilmer for 13$ og 3 filmer med ingen ringere enn Chuck Norris for 9$.

Er det meldt regn i morra? så synd...




http://picasaweb.google.com/mheltne

2 kommentarer:

  1. Høres ut som at do koser deg masse :)
    kjøpt deg noen klær da?
    Bare for å si det den bilden, Lincoln kjørte jeg (altså samme merke) :P

    SvarSlett
  2. jeg storkoser meg! Køpte noen klær for noen dager siden. Det ble etpar t-skjorter, to skjorter, en shorts og en caps. Nå er jeg stilig nå, haha¨^

    Heldig du! Det er egentlig en meget fin bil..

    SvarSlett