fredag 27. august 2010

Vacation day 2

Da er det igjen bloggtid :)

Først vil jeg si at det var veldig gøy å se på besøkstellern når jeg logga på nå. 200 besøk på to døgn er jo egentlig en god del. Selv om matte ikke er mitt sterkeste fag, så klarer jeg og regne ut at det er 100 i døgnet. To dager er kanskje lite å lage statistikk på, men det er da en god start, er det ikke? Så tusen takk til alle som leser! Jeg kan også nevne at kommentarer gjør meg veldig glad :)

Nuvel, det er nå dag to her nede i Bay Head. Jeg sov faktisk ganske godt i natt, til tross for at sengen var en sofa. Frokosten her var noe av det mest begredelige jeg har opplevd. De sa riktignok at det var en "light continental breakfast", men det var egentlig bare latterlig. Frokostbuffeten bestod av noen minipakker med forskjellige frokostblandinger og en tallerken med noe mindre vellykkede bakverk. Til frokostblandingene var det bare miniatyrskåler, og det var heller ingen tallerkner til bakegreiene. Det var også folketomt i spisesalen, bortsett fra en dame som drev og vasket gulv. Frokostopplegget var altså ikke noe og rope hurra for.

Med "frokosten" vel overstått tok vi bena fatt i retning Point Pleasant Beach, et tettsted lenger oppe ved kysten. Etter en liten stund kom vi til en promenade med et tivoli på. Det var egentlig et ganske stort tivoli, men det var egentlig mest småbarn der, samt deres foreldre. De hadde en attraksjon som virka litt gøyal, men det hadde vært litt flaut og sitte der omringet av 10åringer. Noe jeg faktisk gjorde var gå på bøffeljakt i en spillehall litt lenger borte. Jeg var faktisk så god at jeg fikk skyte flyvende aper i en bonuslevel. Yay!

I nevnte spillehaller var det alle mulige forskjellige automater og gøyale saker. Det var sånne maskiner hvor man skal prøve å få tak i kosedyr ved hjelp av en klo, det var wack-a-mole, bilautomater og masse annet. Det var også større mengder med blackjackautomater hvor det hadde benka seg noen eldre folk med sånne begere med mynter. Akkurat som på film.

Point Pleasant Beach var egentlig et litt typisk småsted, igjen som på film. Ganske koselig egentlig, og det virka som om det ikke var så altfor mange turister der heller, hvertfall ikke der vi var. Sandwichen som jeg spiste til lunsj var mer en god nok kompensasjon for den magre frokosten, så det var jo bra. Når lunsjen var vel overstått og vi kom ut på gata så kom det et meget merkelig opptog. Aller først en poliibil, så noen folk i rullestol, så noen syklister og etter det en politibil til, så to brannbiler og til slutt tre-fire sykebiler. Alt med fulle blålys sirener og horn. Jeg skjønte ikke helt hva greia var, men det var artig hvertfall. Film kommer etterhvert.

En taxitur senere var fam. heltne tilbake på hotellet, og klare for stranden hvor vi var de neste timene. Når vi dro derfra så hadde jeg fått litt mer farge, men den var desverre mer rød enn brun. Slikt skjer når man sovner i sola. En ting som er litt gøy var at jeg vistnok ble studert svært nøye av en jente som gikk forbi oss noen ganger. Jeg var i drømmeland, så jeg merka det ikke, men det unngikk ikke mammas skarpe blikk. Etter at jeg våkna så gikk hun ikke forbi mer. Det var jo litt nedtur, i og med at jeg da ikke fikk sett beundrinnen (kan man si det?) min, men men. Ikke at det er noe rart i at folk ser på meg da, jeg er jo så kjekk så, haha.

Etter en liten hvil tilbake på hotellet dro vi til den lokale pizzasjappa og spiste middag før vi igjen gikk tilbake. Og der er jeg nå, hurra.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar