torsdag 16. september 2010

Boot Camp

I dag hadde jeg gym for første gang her i USA. Jeg hadde hørt at det var pes, men det var værre enn som så. Legg sammen knøttsmå garderober og rundt 50-60 som skulle ut når samme antall skulle inn, og du får komplett kaos. Inne i gymmen var det ikke noe bedre, med rundt 120 elever inne i et rom som er like stort som en av salene på treningssenteret vårt. Det er akkurat stort nok til 15-16 stk som driver med pilates liksom. Dette var også kaos. Nå fikk jeg vite at det også var dresskode, (hvit t-skjorte og grå shorts, IKKE sort), så nå må jeg ut å kjøpe grå shorts før morgendagens gymtime.

Første post på programmet var å løpe i en sirkel. I og med at det var så liten plass ble dette da tripping. Særlig slitne ble man ikke, men det var egentlig like greit. Etter en liten bøy og tøy-periode var det oppstilling i geledd og jumping jacks (sprellemenn) i 5 minutter. Dette skulle gå fort altså, og nåde dem som kom i utakt. Noen ble selvsagt slitne her og tok en liten pust i bakken, noe som førte til ekstratid. De stoppa oss ikke før etter ti minutter med konstant hopping. Trodde jeg skulle dø. Man skulle nesten tro at vi var i hæren, der vi stod på geledd og hoppa.

Lidelsen slutta heller ikke her, og etter en liten pause var det ned i push-up stilling hvor vi måtte "hoppe" frem og tilbake, ta pushups og alt mulig styr. Igjen så trodde jeg at jeg skulle dø. Når vi var ferdige rant svetten som en foss fra samtlige. Det var samlet 9.-12.klasse sammen, og alle fikk samme behandling. Jeg er glad for at jeg ikke er 9.klassing... Lærerne var heller ikke fan av oppmuntringer og positive tilbakemeldinger, det var kun pisk og trusler om flere serier å få om man sleit.(ikke at jeg gjorde det da) Når lidelsen endelig var over så var det ut i garderobene. Dusjer har de ikke, så da var det bare å hoppe i andre klær og klasje på deodorant. Oppå svetten. Det ble jo også konstant kaos, i og med at neste bølge var på vei inn. Deretter var det å løpe opp fem etasjer til fysikktimen. Det var altså en god og svett Magnus som kom opp til Mrs D. Det bør også nevnes at fra man ble sluppet ut fra gymmen og til man skulle sitte oppe i fysikken (fem etasjer over), så hadde man fem minutter. Heising er selvfølgelig forbudt.

Bortsett fra dette skjedde det ikke så mye i dag, bortsett fra at vi lærte at Bambi er "the master of evil" og at hvis man ikke har med seg kvinner når man grunnlegger kolonier, så er man "screwed".

PS, det er litt feil her og der, men jeg orker ikke drive finretting nå. Det gjorde vi i Engelsken tidligere en dag. "Finn alle gramatiske feil i denne teksten"

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar