onsdag 8. september 2010

Ukeii

Nå er første skoledag over her i New York, i den grad man kan kalle det en skoledag. Jeg møtte opp kl 08:00, bare for å høre at jeg ikke var blitt lagt inn i systemet enda. De hadde hatt etpar uker på seg, men de hadde fortsatt ikke klart å gjøre dette. Jeg ble da satt på et kontor sammen med etpar andre i samme situasjon, og bedt om å vente en liten stund. Praten gikk sakte, og tiden gikk enda saktere. Kl 10:30 kom rådgivern og sa at de ikke fikk laget noe timeplan til meg i dag, så jeg kunne gå hjem. Etter en telefon vel å merke. De kunne jo selvsagt ikke la meg, en liten senior på 17 år gå hjem fra skolen tidlig uten å sjekke med mamma.

08:00: Magnus kommer inn i lobbyen, spot on
08:05: Magnus får beskjed om at han ikke er inne i systemet og må sitte og vente på et kontor
08:10- 10:30: Magnus sitter og loker på et kontor, småprater med etpar andre elever
10:35: Magnus går hjem


I morgen er det Rosh hashana, en jødisk høytid, så da er det ikke skole. De ga oss likesågodt fri på fredag også, så neste skoledag er da på mandag. Kanskje de har fått lagt meg inn da....?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar