fredag 3. september 2010

Om youtube og chili con carne

Først, youtube er farlige greier. Da jeg skulle legge meg i går fikk jeg en link til en youtubefilm tilsendt på face. Jeg måtte jo se hva det var, så jeg klikka selvsagt inn på den. Big mistake! Filmen var morsom, og i og med at det var linka til flere liknende på siden, måtte jeg selvsagt se de og. Dermed var jeg fanget i en uendelig sirkel. Når jeg var ferdig med en film, så var det to tre "relatede" filmer som også så gode ut. Jeg starta med å se på noen fulle folk gå opp en isdekket skråning, og jeg endte opp med å se en eller annen fjortis videoblogge om hvordan hun tok på leppestift. I mellom dette var jeg innom morsomme katter, liveopptak av Queen, reportere som failer, Alt for norge ( sangen fra fotball VM i '94), Kurt Nilsens første Idol-audition og noen stand-upkomikere, for å nevne noe. Det gikk etpar timer før jeg klarte å løsrive meg. Det er heller ikke første gang noe sånt skjer. En gang startet jeg med å se på "I have a dream" og endte opp med å se på Justin Bieber synge "Baby, baby, baby ooooooooh" mens han vrikka og vrei på seg. Ikke vakkert.


Nå til dagens hovedhappening

Det var en gang en fredag i 200X når lille Magnus faktisk var liten og gikk i 6.klasse. Klokken var tolv, og 6B skulle ha heimkunnskap. En av dagens retter var Chili con carne, og gruppen til lille Magnus fikk ansvar for å lage denne. Hva de andre lagde husker jeg ikke. Alt gikk vel og bra, helt til det chilien skulle oppi gryta. Først gikk magnus og tok oppi den chillien som trengtes, pluss en liten dæsj til. Deretter kom en annen og tok oppi litt chili, uvitende om at Magnus alt hadde gjort dette. Resultatet ble en meget sterk chili. Siden dette har jeg aldri laget chili con carne igjen. Dette endret seg når jeg tok en titt på VGnetts oppskriftsider her om dagen, og kom ganske riktig over en oppskrift på chili. Det er kanskje ikke noe å rope hurra for ( eller i mitt tilfelle blogge om), men det var ikke hvilken som helst sin oppskrift du, det var nemlig Obama sin! Barrack Obama altså, president i US of A. Denne måtte jo prøves ut, og som sagt, så gjort. Chillien ble vellykket, og jeg unngikk å ha i for mye denne gangen. Great sucsess!

Andre ting som har skjedd:

Jeg har vært på biblioteket og fått meg lånekort. hurra hurra...

Og for de som vil prøve ut denne chilioppskriften, så finnes den her:
http://www.vg.no/mat-og-drikke/oppskrift/oppskrift.php?id=2926

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar